Idearuukin SEO-palvelut ja palvelupaketit

Idearuukin SEO-palvelut kasvattavat brändin tunnettuutta ja tehostavat myyntiä, verkkosivujen hakukoneoptimoinnin sekä sisällöntuotannon keinoin. Mikäli harkitset ostavasi hakukoneptimointia palveluna, tutustu tällä sivulla yksittäisiin palveluihin tai katso, miten SEO-paketit voivat auttaa verkkosivuasi menestymään paremmin.  

Kävijäliikenteen kasvu kuvattuna taululla.

Tämän takia verkkosivujen hakukoneoptimointi kannattaa — näkyvyyttä brändille ja palveluille

Yrityksen orgaanisen näkyvyyden kasvattaminen Googlessa maksimoi asiakaskohtaamisten mahdollisuudet verkossa. Verkkosivujen hakukoneoptimointi ei vaadi taikatemppuja vaan se perustuu tutkimukseen ja eri työkaluista saadun tiedon analysointiin, jonka Idearuukin SEO-osaaja toteuttaa. Saadun tiedon pohjalta toteutetaan tarvittavat toimenpiteet.

Tavoita kohderyhmäsi oikealla hetkellä

Kaikki SEO-palvelut pyrkivät parantamaan sivuston näkyvyyttä hakutuloksissa, ja tavoittamaan siten kohderyhmän joko tiedonhaussa tai ostohetkellä, tavoitteistasi riippuen.

Mitä paremmin tiedonhakijat, potentiaaliset asiakkaat sekä Google ymmärtävät, mistä yrityksesi haluaa kertoa, ja millaisia palveluita tarjoat, sitä luultavimmin saat näkyvyyttä. Tästä johtuen sivuston rakenteen sekä suorituskyvyn tulisi olla käyttäjäystävällinen, ja sisällössä käytettävät avainsanat kannattaa valita huolella.

Miten hakukoneoptimointia tehdään?

Verkkosivujen hakukoneoptimointi (SEO) pitää sisällään muun muassa verkkosivuston teknisen optimoinnin, avainsanatutkimuksen, sisällöntuotannon ja linkkistrategiat

Hyödyntämällä hakutilanteessa käytettyjä avainsanoja, verkkosivun ja verkkokaupan hakukoneoptimointi tekee sivustosta helpommin löydettävän ja hakukoneille ymmärrettävämmän. Tämä parantaa verkkosivun mahdollisuuksia sijoittua hakutuloksissa korkeammalle.

Hakukoneoptimoinnin palvelupaketit

Idearuukin yksilöitävät palvelupaketit sopivat erikokoisten yritysten ja toimialojen tarpeisiin. Jokaisessa projektissa, sivuston hakukoneoptimoinnin ensimmäinen vaihe on aina lähtötilanteen kartoitus, jossa käydään sivuston nykyinen suorituskyky ja SEO-valmiudet sekä haasteet läpi.

SEO sopimus ikoni.

SEO-paketit - näin valitset itsellesi sopivan palvelupaketin

Hakukoneoptimoinnin palvelupaketit ovat kunkin yrityksen tarpeisiin ja tavoitteisiin räätälöitävä kokonaisuus. SEO-paketit sopivat sinulle, mikäli:

  • Tavoitteenasi on nostaa orgaanisen kävijäliikenteen määrää sivustollasi.
  • Haluat verkkokauppasi tärkeimmät tuotteet tai kategoriat potentiaalisten ostajien näkyville.
  • Haluat kasvattaa sivustosi näkyvyyttä ja profiloitua alasi asiantuntijana. 
  • Haluat, että sivustosi näkyy vahvasti paikallisena toimijana hakutuloksissa.
  • Pyrkimyksenäsi on saada yrityksen verkkosivut näkyväksi tärkeiden avainsanojen yhteydessä, paikallisesti tai valtakunnallisesti.


Nämä asiat vaikuttavat SEO-paketin hinnoitteluun:

  • sivustosi tavoitteet
  • sivuston lähtötilanne
  • sivuston laajuus
  • toimialan kilpailutilanne
  • tuotettavan sisällön määrä

Voit aina valita myös yksittäisen palvelun, palvelupaketin sijaan. Tutustu yksittäisiin palveluihin sivulta tai klikkaa palveluhinnastoon.

Näkyville-palvelupaketin ikoni.

Näkyville-peruspaketti

550 € - 1000 €

Kertaluontoinen Näkyville-peruspaketti sopii pienen sivuston omaavalle toimijalle, kuten: 

  • hyvinvointialan yrittäjälle
  • eri alojen valmentajille
  • taloushallinnon ammattilaisille
  • pienelle verkkokaupalle
  • kauneudenhoitoalan toimijalle
  • kivijalkakaupalle

Tutustu myös aluenäkyvyys-pakettiin – alkaen 395€.

Miten SEO-projekti etenee?

  1. Aloituspalaveri ja sivuston lähtötilanteen kartoitus.
  2. Asiakas saa ehdotuksen tavoitteiden mukaisista toimenpiteistä.
  3. Asiakas hyväksyy suunnitelman ja aikataulun.
  4. Hakukoneoptimoinnin ja mahdollisten sisältöjen toteuttaminen suunnitelman mukaisesti.
  5. Seuranta ja raportointi asiakkaalle.


Mitä hakukoneoptimoinnin peruspaketti lupaa?

Yksilöllinen hakukoneoptimointipalvelu varmistaa, että saat tavoitteidesi mukaisia tuloksia. Neuvonta ja sivuston kehitysvinkit kuuluvat mukaan palveluun. 

Kasvu-palvelupaketin ikoni.

Kasvu-palvelupaketti

1000 € - 3000 € /kk (väh. 3kk)

Kasvu-palvelupaketti sopii laajemmalle verkkopalvelulle tai kasvua tavoittelevalle, SEO-valmiudet omaavalle verkkosivulle. Kasvua edistetään luomalla johdonmukaisesti uusia asiakaskohtaamisia sekä myyntimahdollisuuksia verkossa. 

3 kk:n SEO-palvelut määrittyvät sovittujen tavoitteiden perusteella. Verkkosivuston näkyvyyttä ja hakutulossijoja voidaan parantaa mm. seuraavin keinoin:

  • avainsanatutkimukset
  • SEO-strategian luominen ja jalkauttaminen
  • vanhan sisällön optimointi
  • sisällöntuotanto (blogit, palvelusivut, laskeutumissivut)
  • linkkistrategian toteuttaminen
  • sivuston rakenteen ja kävijäpolkujen parantaminen 
  • GA4, Google Search Console ja avainsanaseuranta
  • SEO-projektin johtaminen ja konsultointi. Esimerkiksi sivustouudistus tai sisältökokonaisuudet.


Mitä Kasvu-palvelupaketti lupaa?

Saat pitkän markkinointikokemuksen omaavan SEO- ja sisältöosaajan kasvun tueksi. Yksilöllistä palvelua, seurantaa ja strategisesti tärkeitä toimenpiteitä sekä tuloksia, sivuston kilpailukyvyn kasvattamiseksi.

Yksittäiset SEO-palvelut ja niiden hyödyt

Hakukoneoptimoinnin palvelut sisältävät sivuston teknisten ominaisuuksien ja sisältöjen muokkaamista käyttäjä- ja hakukoneystävällisemmäksi.
Katso alta, mitä Idearuukin yksittäiset hakukoneoptimointipalvelut pitävät sisällään, ja kuinka yrityksesi niistä hyötyy.

1. SEO-strategia

Miksi SEO-strategia kannattaa tehdä? Hyvä hakukoneoptimoinnin strategia kokoa yhteen tavoitteet, jotka määrittävät toteutettavat SEO-toimenpiteet. Ilman SEO-strategiaa työ on hajanaista, ja suunnitelmallisen tekemisen tuomat hyödyt menetetään.

SEO-strategia pohjautuu aina liiketoimintastrategiaan. Hakukoneoptimoinnin tekemiselle luodaan suunta ja tarvittavat askelmerkit, jotka tukevat liiketoiminnan erilaisia tavoitteita.

Lue lisää, millaisissa tilanteissa ja tavoitteissa hakukoneoptimointi tukee yrityksen kasvua.

2. Verkkosivun tekninen SEO-auditointi

Tekninen SEO-auditointi tarkastaa muun muassa sivuston turvallisuuden, indeksoinnin, mobiiliystävällisyyden, nopeuden, rakenteen ja suorituskyvyn sekä elementit joiden avulla Google pystyy seuraamaan ja ymmärtämään sivustoa parhaalla mahdollisella tavalla.

Verkkosivun tekninen SEO-auditointi on hyvä pohja kaikelle SEO-työlle sekä verkkosivuston menestymiselle, sillä toimiva sivusto on edellytys niin tyytyväisille kävijöille kuin hakutuloksissa nousemiselle.

3. Avainsanatutkimus

Avainsanatutkimuksen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa. Avainsanatutkimus kertoo, millä sanoilla tuotteita tai palveluitasi etsitään. Olipa kyseessä sivustouudistus, blogikirjoitus, laskeutumissivu tai uusi palvelusivu, on olennaista tietää, mitä avainsanoja sivulla tai artikkelissa kannattaa hyödyntää.

Avainsanakartoitus määrittää, mitkä avainsanat kannattaa ottaa käyttöön kullakin sivulla. Avainsanatutkimuksen voi ostaa koko palvelua koskien tai vain tiettyyn palveluun tai teemoihin liittyen.

4. Verkkosivujen SEO-optimointi

Verkkosivujen SEO-optimointi pitää sisällään kuvien, metatietojen ja tekstin hakukoneoptimoinnin lisäksi muun muassa linkkihierarkiaan, url-rakenteeseen sekä käyttäjäkokemukseen ja some-näkyvyyteen liittyviä toimenpiteitä.

Tutkimalla verkkosivun analytiikkaa, saadaan esiin toimenpiteitä kaipaavat sivut ja elementit sekä vinkkejä siitä, millaisia muutoksia sisältö kaipaa näkyvyyden kasvattamiseksi.

 

 

5. SEO-sisällöntuotanto

SEO-sisältöjä edeltää aina vähintäänkin kevyt avainsanatutkimus, jossa tunnistetaan hyödyllisimmät avainsanat yrityksen tavoitteita koskien. Tutkimus kertoo minkälaista tietoa Googlesta haetaan, ja millä hakusanoilla.

SEO-sisällöntuotanto auttaa ohjaamaan kävijöitä verkkosivusi artikkeleiden ja palveluiden pariin. Uuden sisällön luomisen lisäksi kannattaa myös vanhaa sisältöä valitusti rikastaa ja optimoida. Tätä SEO-palvelua hyödynnetäänkin niin blogissa, asiakasreferensseissä, uratarinoissa, palvelusivuilla, rekrytointisivuilla kuin konversioon tähtäävillä laskeutumissivuilla.

6. SEO-sisältöauditointi

Oletko huomannut, että verkkosivusi sisällöt eivät nouse hakutuloksissa kovin korkealle? SEO-sisältöauditointi selvittää miksi näin on, ja millaisia toimenpiteitä tulisi tehdä, jotta kilpailijat saadaan hakutuloksissa päihitettyä.

SEO-sisältöauditointi auttaa määrittämään ensisijaiset toimenpiteet sekä antaa hyvän pohjan tavoitteellisen SEO-strategian luomiselle tulevaa ajatellen.

 

 

Tuloksia ja kasvua - verkkosivujen hakukoneoptimointia kokonaisuuksia ymmärtäen

Holistinen SEO tarkoittaa kokonaisvaltaista ja strategista näkemystä verkkosivuston hakukoneoptimoinnista. SEO-palvelut valitaan toisinaan vain keskittyen yhteen osa-alueeseen, kuten avainsanoihin tai tekniseen optimointiin, mutta tuloksiin päästään, kun Google-optimoinnissa otetaan monipuolisesti huomioon kaikki sivustoon vaikuttavat tekijät.

Kaikkea ei tarvitse tehdä kerralla, mutta parantamalla johdonmukaisesti käyttäjäkokemusta, sisällön laatua ja suoraviivaistamalla kävijäpolkuja, pystytään tuomaan paremmin esille sivuston merkitystä, myös hakukoneille. Tämä auttaa hakukoneita tarjoamaan käyttäjille entistä parempia hakutuloksia.

Kokonaisuuden miettiminen on tärkeää myös sivuston sisällön avainsanoja valitessa. Mitä paremmin niiden avulla pystytään kertomaan yhtenäistä tarinaa yrityksen palvelu- tai tuotevalikoimaan liittyvistä teemoista, sitä paremmin tulet ymmärretyksi niin asiakaskentällä kuin hakukoneiden parissakin.

Pilarisivu eli sisältökokonaisuus kuvattuna.

SEO-palvelut esittelyssä: pilarisivu eli sisältökokonaisuus

Mikä on pilarisivu? Pilarisivu on sisältökokonaisuus, jossa hyödynnetään sisältöjen yhteistä linkkivoimaa. Pääsivun yleiskatsaus kokoaa alleen useita pääteemaan liittyviä artikkeleita, joten kiinnostunut lukija pääsee tutustumaan eri aiheisiin syvällisemmin.

Hyvin suunniteltu sisältökokonaisuus on hyödyksi niin lukijoille kuin hakukoneoptimoinnilla saatujen tulosten saavuttamiselle.

Sisältökokonaisuuden pääsivuun ja ala-artikkeleihin (aiheklusterit) valitut avainsanat sekä rakenne kertovat johdonmukaisesti verkkosivun auktoriteetista kyseisillä aihealueilla ja teemoissa.

Pilarisivut mahdollistavatkin useiden teemojen ja avainsanojen kattavan käsittelyn, mikä on tehokasta, kun yrityksellä on monipuolisesti eri tuotteita ja palveluita.

Miksi ostaa hakukoneoptimointia ulkoistettuna palveluna? Ottamalla sisältökokonaisuuden suunnitteluun mukaan hakukoneoptimoinnin osaajan, varmistat, että perusta tulevalle sisältötekemiselle on luotu koko SEO-kokonaisuutta ja liiketoiminnan tavoitteita ajatellen.

Seo ja tietokoneen näppäimistö piirrettynä.

Hakukoneoptimointia palveluna – tutustu hinnastoon

Idearuukin hakukoneoptimointipalveluiden hinnat koskevat yksittäisiä tilauksia (poislukien palvelupaketit). Suosin pidempiä toimeksiantoja ja projektikohtaista hinnoittelua, joten mikäli sinulla on useampi toimeksianto kerralla tai tietty SEO-projekti mielessä, annan mielelläni kokonaistarjouksen.

  • Avainsanatutkimus alkaen 675 €. Hinta vaihtelee sen mukaisesti, montako palvelua tai teemaa avainsanatutkimukseen liitetään.
  • Verkkosivun tekninen SEO-auditointi alkaen 525€. Hinnoittelu riippuu sivuston laajuudesta.
  • Verkkosivujen sisällön SEO-optimointi. Kysy projektikohtainen tarjous.
  • SEO-sisällöntuotanto. SEO-blogiartikkeli alkaen 575 €. Avainsanatutkimus sisältyy.
  • SEO-sisältöauditointi alkaen 525 €.
  • Näkyville-peruspaketti 550 € – 1000 €
  • Kasvu-palvelupaketti 1000 € – 3000 €. Vähintään 3 kk:n sopimus.


Hintoihin lisätään alv.

Mikäli et ole varma, mitkä SEO-palvelut edesauttavat liiketoimintatavoitteissa onnistumistasi, ole yhteydessä. Teen kevyen analyysin sivustasi, ja ehdotuksen toteutettavista osa-alueista.